torsdag 27 januari 2011

Ät bajs, din jävel

Nu vet jag vad Per Elofsson pratar om för vägg. Jag har sett den. Splatt.

Dagens löpträning började från klubben då ett snille hellre ville lägga av sig sina värdesaker och ytterkläder där än på en parkbänk bakom slottet. Bra tänkt. Efter en lång uppvärmningslöpning till och slutligen upp bakom slottet körde vi lite höga knän och stegringslopp innan det var dags för det roliga: långa intervaller i backe. Dagens coach förklarade sig "inte så despotiskt lagd", vilket föll Monki i smaken. Om någon skriker argt på mig, då blir jag anti och går hem! menade hon, men Mysan invände att om ingen skriker så gör jag inget. Det funkar tydligen inte att be henne snällt om en liten Heinz Müller heller... Ät bajs, din jävel säger jag då! (äkta citat) Okej.

Efter två varv (varav båda kan benämnas "Dödens varv" om man vill) var det oklart om tårarna rann på grund av fartvind eller en plågad kropp. Då var klockan lyckligtvis redan tio i åtta och vi avslutade det hela med jättesteg uppför trappen till borggården. Det här var ju värre än Heinz Müller sa S och skrattade sådär svagt som man kan göra om man är döende. Humöret var dock på topp mot alla odds, och ett förslag lades fram om att gå på Stocken eftersom vi alla hade våra hetaste underställ på oss. Förslaget röstades ner.

Ställningen nu är alltså:

Anna J 1 - 0 Heinz Müller

Inga kommentarer: