tisdag 20 september 2011

Bellman and the dansk and the norsk

Stämningen i bilen till Göteborg:

I know so many snuskiga historier! Have you heard this one about Bellman and the dansk and the norsk... Lisa underhåller efter ett misslyckat försök från damansvarig att undervisa bussen i Junggrammatikens nytänkande. Vi ser att de andra kallar sig Disneybussen och utnämner oss själva till Snuskbussen utan någon längre betänketid.

Stämningen i bilen hem från Göteborg:

En talande tystnad. Fem av åtta spelar Wordfeud (med varandra och med främlingar, den sprider sig som en smitta, den appen). Broman kör utan att klaga hela vägen till Stockholmen.

---

Jag kan inte tala för alla, men vet att i alla fall jag själv måste sluta bli förvånad och distraherad när någon inte spelar schysst. Om någon fuskar med flit blir det fel i räkneverket hos mig, jag förväntar mig att vuxna människor följer regler - och att man blir upptäckt och ställd till svars om man inte gör det. Den approachen funkade väldigt dåligt mot Göteborg kan jag säga (här är det fritt att dra egna slutsatser).

Ska vi behöva vara tuffare mot varandra så att det inte blir en så uppenbar skillnad mellan träning och match?

Inga kommentarer: