söndag 18 april 2010

Cougar

Efter tidigare nämnda match festades det ganska rejält, förutom en trippel födelsedagsfest var Umeås herrar på plats och skulle sova på klubben senare. En födelsedagsflicka halsade en enliters rosa drink i enlighet med färgtemat. En födelsedagspojke pressade i sig en yard med lager (barbröstad som traditionen kräver - är det för att man inte ska kräkas på skjortan?) Ett tredje födelsedagsbarn gömde sig jävligt noga men lyckades bli rätt på snusen ändå. Själv hade jag en strålande kväll - kan det ha berott på sambucan?

Eftersom klubben stänger vid midnatt drog vi vidare, jag och Blondie har i efterhand försökt minnas med vilka eller vilken väg vi tog, men det verkar ogörligt. Hennes cykel står parkerad någonstans i stan och väntar på att bli hittad. Av okänd anledning hamnade vi på Stocken - vissa bevis tyder på att vi var där i ungefär en timme men ingen kan minnas. Vid det här laget var det fler än jag som var revyfulla, vi var som Åsa-Nisse och Klabbarparn på galej. Som en vuxen människa tog jag beslutet att åka hem. Tyvärr kunde jag redan efter hundra meter konstatera att bussresan inte var en sån bra idé, busschauffören tyckte nog detsamma. Så medan Blondie kräktes utanför hårdrocksstället kräktes jag bakom en busshållplats. Trettio sekunder senare fick jag en andra chans att åka hem när sexan dök upp över krönet... Blondie hade inte samma tur utan fick nöja sig med att stå utanför klubben och vänta på sina vänner och sina ägodelar. Dörrvakter gillar inte kräk nämligen. Inte ens från en blond rugbyvinge i sin bästa cougar-dress.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha, jag hjärta du!! :)