onsdag 14 april 2010

Heinz, mein Liebe

Tillbaka i etern. Alldeles för lång tid har gått och alldeles för mycket har hänt för att ett referat ska vara varken intressant eller möjligt...men som en liten uppdatering kan nämnas de viktigaste rugbyrelaterade händelserna:

1) jag jobbar hårt på att stjäla en position 6 eller 7 istället för 14. Jag är tyngre, starkare och lite elakare...och som av en naturlig anledning inte heller lika snabb längre. Tyvärr har flåset tagit stryk av en vinter med skadad hand och fot, något som den temporäre coachen försöker råda bot på.

2) jag jobbar hårt på att planera rekrytering till klubben. Spelarantalet ligger på en pinsam nivå, alla kollegor, släktingar och vänner har nekat till att vara rugbyintresserade och snart får vi spela med mutade främlingar i förstauppställningen. Att vi åkte till Norrköping för träningsmatch med 16 spelare var bara tur.

3) jag jobbar hårt på att komma överens med tanken på Heinz Müller som min vän. You know of whom I speak.

Inga kommentarer: