söndag 6 juni 2010

Exiles

Hur ska man bäst beskriva gårdagens match? Kanske som ett ändlöst slitande där vi föll på det berömda håret? Kanske som ett styrkebesked inför framtiden? Kanske som något att vara nöjd med trots allt. Med lite mer organiserade pods och lite bättre straffdisciplin (och kanske lite mer killer instinct) kan vi köra över ERK om två veckor. Klungans försök efter att ha drivit in en maul kändes strålande - jag tänker fan ta åt mig lite av äran.

All heder dessutom åt den trevliga stämningen lagen emellan efteråt - jag fick ett glatt smil från tjejen som fick en härlig tryckare i ansiktet a la Jo. Men kanske memorerade hon bara mitt ansikte inför framtiden...

På vägen hem uppmanades alla i bilen att berätta vad de var mest nöjda med utifrån sitt eget spel under matchen, typiskt bra lärartänk. I första halvlek hamnade jag i en liknande situation som i Attilamatchen, den gången tänkte jag många gånger efteråt att jag skulle ha passat till Blondie. Igår gjorde jag det. Nöjd.

Inga kommentarer: