fredag 3 oktober 2008

Bojkotta sunday roast

Jag är med. Nog för att jag står sist i listan med avbytare, men jag ska faktiskt med på Alags-match! Man måste ju börja nånstans. Nu gäller bara att övertyga schemaläggaren på jobbet om att denna match är så mycket viktigare än att alla stans invånare får beställa sin sunday roast av mig som vanligt. Dumt att äta söndagsmiddag på mitt jobb ändå, det är inte Operakällaren direkt, jag skulle hellre trycka i mig en tallrik köttbullar med potatis och sås...men det kanske är för att jag har abstinens. Måste be M att ta mig på romantisk lunchdejt på IKEA vid Wembley snart.

Åter till söndagsmatchen, bussen går alltså från klubben 0600! Det är inte alls min kopp te kan jag berätta, och som grädde på moset jobbar jag stängning på lördag, vilket ger mig typ tre härliga timmars sömn. Jag hoppas bli vaggad tillbaka i medvetslöshet när vi rullar på femtimmarsresa mot kusten. I B-lagsserien är bortamatcherna aldrig värre än London södra...men bussresan tillbaka lovar ju fest i alla fall. Mailet med laguttagningen innehåller alltid uppmaningar om temaklädsel och efter-match-dricka. Återkommer med recension av match och fest!

1 kommentar:

singeltjej_26 sa...

Låter grymt, hoppas att du får spela! /Jasmine