lördag 4 oktober 2008

Öppna lägret

Jag sitter och är lite besviken för att jag inte kan åka vare sig på årets höjdpunkt 1 eller 2 i år. Öppna lägret i Vänersborg hade varit skitkul, dels av naturliga spela-rugbyskäl och dels för att det var där allt det här startade (suck, jag blir så lätt sentimental) - en inbjudan, en mailadress, några veckors betänketid och vips så bodde jag i England. Några veckor till så hade jag plötsligt bokat flygbiljetter till lagets Amsterdamtour istället för hem - tre månader räcker ju inte för att riktigt riktigt kunna säga att man bott nånstans. Sex månader är nog minimum. Det förstörde ju mina chanser till en rosad comeback i Sverige den här säsongen (eh...man kan väl ha visioner?) men förhoppningsvis kan jag vara med och bärga hem ett SMguld till de ljusblå nästa år =)

Den andra saken är väl delvis sportrelaterad i alla fall, klubbens årsfest är på gång och det svider att jag inte kan vara med. Förra året vad jag med och arrangerade spektaklet, aldrig har jag kört så mycket grejor fram och tillbaka på några få dagar, och aldrig har jag lagat så mycket mat till så många personer! Allvarligt talat, timmar innan middagen skulle börja kombinerade jag dusch, smink och hårfixeri med att vända tvåhundra grillspett i ugn (o ja, ett i taget. Inte bara en gång). Jag vägrade städa dagen efter. Nån måtta får det vara. Men allt planerande och jobb åt sidan så var det en fantastisk fest och jag är hysteriskt avundsjuk. Tips till festkommittén: beställ catering i år!

Inga kommentarer: