torsdag 16 oktober 2008

ID requests

Hah, kids är för roliga, idag fick jag ett ungt par att storma ut från puben!

Hon: en Fosters och en Strongbow tack!

Jag: visst, har ni leg?

Han: eh, nä, faktiskt inte...

Hon: okej, men här är mitt körkort i alla fall, och du kan ju se att jag är 19...och det här är min pojkvän så han är ju uppenbarligen tillräckligt gammal.

Jag: eh. Ja, jag är 26 och min pojkvän är fem år yngre... (förstå icke-logiken i ditt uttalande, snälla!)

Hon: men är du seriös! *stormar ut

Men roligast av alla är han som inte hade ID, men ett par nycklar till en BMW:

Men man måste vara 21 för att få köra BMW! Alltså är jag tillräckligt gammal!
En lag få människor har hört talas om tidigare.

--

På lördag spelar vi en "vänskapsmatch", citattecken av den anledningen att det enda vänskapliga med matchen är att man får ha fler avbytare än vanligt på bänken. Vi spelar mot British Army, tjejerna är lika hårda som ni kan föreställa er och båda lagen vill vinna lika gärna som om det vore en seriematch. Jag är en av de extra avbytarna och är halvt exalterad, halvt nervös. Förra gången A-laget spelade mot dom var jag åskådare och jävligt glad över det, för det var blodigt.

Inga kommentarer: