lördag 18 oktober 2008

British army

Första gången jag är presenterad med tröjnummer i matchprogram och allt, så står jag på sidan och hejar eftersom jag mådde skräp efter jobbet igår natt och fortfarande i morse... Ett sugigt beslut att ta, men det var ju ingen seriematch, det var inte ont om folk och jag ville vila tills imorrn då Hertfordshire spelar mot Essex i County league (och jag hoppas på speltid - det behöver inte vara mycket, men det vore fantastiskt att kunna säga att jag spelat för Herts. Ett steg på vägen - landslaget här kommer jag!)

Matchen idag var ett riktigt treat för oss åskådare...Saints tog ledningen på straffkick efter nån kvart och vi jublade. Vi missade en straffkick strax efter det och det blev inte några fler poäng på ett tag, båda lagen höll tätt i backlinjen och det tacklades friskt från arméns damer. Vår klunga skötte sig exemplariskt och vann flera av motståndarnas insättningar, alla ruckövningar vi gjort på träning verkade också ha gett resultat. Efter ett tags press nära linjen lyckades British army tyvärr göra ett försök och sätta målkicken dessutom, men vid det här laget hade vi fått förstärkning av våra två Englandsspelare och efter ett tag lyckades en av dem göra ett snyggt försök mitt under stolparna, för att sen också sätta kicken. Saints vs British army 10-7!

Trött.

Inga kommentarer: