fredag 3 oktober 2008

Unnatural stiffness

Hur kan det vara så svårt att komma ihåg: STRETCHA efter träning = bra, bara sitta i gräset och skvallra om Cookies födelsedagsfest med pirattema (uppenbarligen en hit) eller vilka som kommer bli uttagna till Alags-matchen på söndag mot Plymouth = inte bra. Har man varit på semester och inte tränat på tvåochenhalv vecka, och sen går direkt in i tacklingsträning utan att stretcha efteråt är man svagt begåvad och får skylla sig själv. Min rygg är stel som en planka och kommer inte vilja böja sig ner efter ölglas ikväll bakom baren...alla drycker kommer bli serverade i 14oz drinkglas som förvaras i lagom höjd. Att pumpa real ale är inte ett alternativ, alla gamla gubbar med tweedkavaj kommer istället att erbjudas vodka och pepsi som är det enklaste av det enkla.

Mailet med laguttagningen inför helgens match kommer ju aldrig! Jag tror dock inte att jag är med i truppen, fyra av sju avbytare är med all säkerhet forwards och nog var tre backar ur Blaget bättre än jag på träningen igår? Känner mig ändå inte riktigt i form för att spela en Division 1-match här, gjorde en alltigenom usel insats i min förra match i vår serie och självförtroendet med boll är inte enormt direkt. Fasar den dagen jag flyttar hem och börjar spela för Uppsala igen, vet att coachen vill testa mig på pos. 15 och gudarna ska veta att jag undviker det så länge jag kan. Lär mig hur man fångar en hög kick så kanske - nu resulterar de flesta av mina försök i att jag placerar mig exakt under bollen och sjabblar den framåt när den landar mitt på skallen. Fångar jag bollen är ingen redo att ta emot en pass eftersom alla runtomkring varit så koncentrerade på mitt fångstförsök att de glömt sin egen funktion på planen. Inte optimalt.

Inga kommentarer: