lördag 4 oktober 2008

Perks of the job

Att jobba i bar är fantastiskt på många sätt: man får umgås med fulla och irriterande människor. Man får till en viss gräns se till att de blir ännu fullare. När de sen snubblar över den berömda gränsen får man ta hand om dem och skicka hem dem. Och ibland ta hand om deras kräk. Jag har kanske inte nämnt att jag jobbar på stans största budget-, och ergo också alkis/studenthäng, på torsdagar svärmar kidsen in som gräshoppor i bibliska proportioner och eftersom vi inte har en dörrvakt i veckorna så slänger vi också ut en hel del minderåriga varje kväll. Jag har hört de sämsta undanflykter till att inte ha ID, värre än jag glömde det i bilen, autentisk replik:nä, jag har precis varit på en intervju, så jag har inte det med mig. Va? På senaste tiden har jag sparkat ut brudar (flera par) som visar upp samma leg, en har körkortet, den andra passet - exakt samma foto också vilket är urkorkat. Gå åtminstone till olika bartenders! Människors dumhet förbluffar mig.

Människors beteende förblyffar mig också till och från. En fredag för ett par veckor sen hade vi stängt, evakuerat och städat när jag gick ut för att plocka in vår reklamskylt...precis utanför ytterdörren låg en enorm bajskorv från arten människa, producenten hade av allt att döma ätit vita bönor. Hur tänker man när man drar ner brallorna mitt utanför porten till en pub som ligger längs stans huvudgata? Blev han upptäckt? Vad torkade han sig med? (Ni får ursäkta, men jag hyser inga som helst tvivel om att det var manligt bajs...) Att torka skit från entrén står inte någonstans i min arbetsbeskrivning, jag har minsann kollat. Löneförhöjning är allvarligt på tapeten.

Inga kommentarer: