söndag 26 oktober 2008

Ofta utvisad?

Jag har aldrig förut varit ute i så god tid inför julspektaklet! Tror att det var snålheten som gav mig en spark, man kan ju inte boka en flight hem i sista minuten, runt jul är ju priserna löjliga to say the least. Alltså har jag köpt min biljett redan, och i samma veva köpte jag julklappar. Nästan alla, på bara en timme, det är ju strålande!

Saints B-lagsmatch blev inställd idag eftersom vi inte hade 15 spelare att åka dit med, och inte fick jag plats på A-lagets bänk heller den här veckan...så ingen rugby! Men kanske är lika bra om man är lite sjuk. Försöker få med Vicki på jobbet till laget, i alla fall till en träning nästa vecka. Jag har lovat att hon ska få slänga motståndare hit och dit och att det inte gör nåt att flåset inte är det bästa - värvningssnacket där allt är fantastiskt och inget gör ont =) . När hon upptäcker hur jobbigt det kan vara eller hur stora blåmärken man får är hon redan fast och tycker inte att det gör nåt att hon ibland ser ut som ett misshandelsoffer.

Jag hade en fin idé till en värvningsaffisch förra året, funderar fortfarande på att ta den i bruk när jag kommer hem till Uppsala. Rugbysverige behöver ju alla spelare de kan få...och jag ger mig fan på att det sitter lämpliga kandidater på varje utvisningsbänk i varje annan lagsport, må det vara fotboll, innebandy, handboll, basket, hockey (i alla fall damhockey där det finns tacklingsrestriktioner och brudarna därför inte blir av med några aggressioner över huvud taget)...

OFTA UTVISAD? Spela rugby istället!

Inga kommentarer: